nuffnang ads

Friday, October 29, 2010

makan2 kat rumah sebelah

tersebut lar kisah... sblah rumah sewa aku nih baru jer di diami oleh satu famili nih. td lepas solat Jumaat aku duk lepak2 lar kat rmah sementara menunggu nasik masak. (yer lar, time nih kan tgh ari, mesti lar tanak nasik), nk di jd kan citer tuan rumah sebelah nih ade wat mkn2 skit ssempena naik rmah baru.

time aku tgh syok duk on9, dtg lar tuan rumah rmah sebelah ke pintu rumah sewa kitorang nih. tuan rumah sblah dengan selambe nyer mempelawa kitorang mkn kat rumah diorg. Aiseh... nasi tgh duk masak tuh, camner nih? huhuhu... mnA bleh tolak org ajak mkn kan? lg pun msti byk lauk kat rumah beliau comnpare ngan 2 tin ikan sadin saiz kecik yg kitorang beli nih... ape lagi, kitorang pung trus bsiap sedia..

aku ngan kejekjek mengenakan smula kaen sarung yg wak gi smyg jumaat td. pacak dengan stendet nyer pakai jeans ngan baju melayu purple, ah pat, wan ngan bubuik pakai baju biase jer..

masuk lar kitorang kedalam rumah yg baru didiami oleh tn rumah tersebut.. selepas bersalam dengan tuan rmah, kitorang dipelawa duduk n menjamah lauk yg ade terhidang.. huhuhu... byk gak lauk yg tuan rumah nih prepare... ade ulam2an, daging singgey, kari ikan ayor, ikan kembung rebus sayur lemak dn yang paling penting, ade BUDU CAP KETEREH... huhuhu..
mmg berselera aku makan td.. smpai tiga kali tambah...

selesai sudah kami semu mnjamu selera, kami pun berangkat pulang kerumah. time ini kami amat bersyukur ke hadrat Ilahi kerana limpah kurniaNya kami dpt makan free..

p/s mmg kenyang giler lar ari nih...

No comments: